Soutěž knihovny - Poznej okolí Lhoty

07.10.2021

Obecní knihovna ve Lhotě u Vsetína vyhlašuje turistickou a poznávací soutěž. Cílem soutěže je trochu více poznat své okolí a zároveň zlepšit svou kondici. Vaším úkolem bude navštívit 10 zajímavých míst, která jsou předem zadána. Na každém místě se vyfotíte. Na fotce musí být poznat místo, které jste navštívili. 10 fotografií pošlete na e-mail: jm411@seznam.cz. Napíšete své jméno, příjmení, adresu, rok narození, kontakt (e-mail nebo telefon).Soutěžící nemusí mít trvalé bydliště ve Lhotě. Fotografie můžete také přinést do knihovny a zaregistrovat se tam. Některé z fotografií vybereme a umístíme na stránky obce. Pokud nechcete, aby byly fotografie zveřejněny, uveďte to v e-mailu. Kdo nemá možnost se vyfotit, přijde nejprve do knihovny a dostane náhradní otázky, na které odpoví po návštěvě stanoviště.         V knihovně také poradíme, jak některá stanoviště najít. Občané, kteří mají více než 70 let, mohou navštívit jen 5 stanovišť. Odesláním fotografií (příp. jejich donesením do knihovny) se zaregistrujete do soutěže, která končí 30. září. Po tomto datu proběhne losování o ceny, které věnoval Obecní úřad ve Lhotě u Vsetína.1. cena: poukaz SPORTISIMO (1 000 Kč)2. - 3. cena: poukaz SPORTISIMO (500 Kč)4. - 9. cena: poukaz na nákup knih (300 Kč)10. cena: poukaz na nákup knih (200 Kč)Knihovnu můžete navštívit vždy v pondělí od 15, 30 - 18, 30 h.

Seznam stanovišť:

1. Lhota u Vsetína - střed obce - pomník Ve středu obce je vystavěn pomník obětem I. a II. světové války a pomník padlého vojáka 1. čs. armádního sboru Josefa Barny.2. Rozhledna Vartovna. Na vrcholu Vartovny (651 m) byla v roce 2009 otevřena rozhledna, která měří 37m. Vyhlídková plošina, která je krytá střechou, je ve výšce 35 m. Vzdušná vzdálenost od obce Lhota - 4 km.3. Památník tajného setkání evangelíků V roce 1780 došlo na rozhraní Seninky a Liptálu k jednomu z největších tajných setkání evangelíků před vyhlášením tolerančního patentu. Na památku této události byl 5. 7. 2010 odhalen kamenný pomníček. Tento pomníček najdete cestou z Vartovny do Lhoty (Vsetína) - modrá značka.4. Liptál - pomník T. G. Masaryka Pomník je umístěn nedaleko obecního úřadu. Když byl v roce 1924 ve Vsetíně na návštěvě T. G. Masaryk, za vsetínské děti mu předávala kytičku Marie Barvičová s panem Janem Volčíkem. Pan Volčík byl dlouholetý občan Lhoty.5. Liptál - studánka v Hlubokém Na začátku údolí je dřevěný nápis Údolí Hluboké, pokračujte dál a asi 150 m vlevo je prudká stezka do lesa (podél malého potůčku). Půjdete po ní 100 m a na kraji lesa u potůčku najdete kamennou studánku se střechou a výbornou vodou. Kousek nad studánkou je i krmelec.6. Liptálský tis Na konci údolí Hluboké je po levé straně hájovna, od ní po 150 m odbočíte vpravo do lesa (vlevo budete mít potůček). Cestou lesem vpravo uvidíte pěknou chaloupku s č. p. 023, půjdete dál a nad potokem uvidíte oplocený tis. Špatně se hledá, protože kolem něj rostou stromy. Pokud jej nenajdete, vyfoťte se u chaloupky 023. Tis červený je chráněný od roku 1972. V roce 2013 byl odborně ošetřen. Tis je starý asi 300 let, má výšku 12 m, obvod kmene je 226 cm (v roce 2016). Roste na hranici katastru obce Liptál v lesním porostu. Dřevina je prudce jedovatá. V knihovně máme knihu Památné stromy Valašska, ve které je fotografie tohoto tisu.7. Lhota - Horní Potoky - lesní bar Vyjdete ze Lhoty a cestou kolem hřbitova se dostanete na hřeben, odbočíte vlevo a po červené značce dojdete k lesnímu baru. Tady se můžete občerstvit a odpočinout si.8. Sedlo Nivy Vyjdete na hřeben stejnou cestou, ale odbočíte vpravo a půjdete po červené značce směr Vsetín. Dorazíte do sedla Nivy a vyfotíte se u rozcestníku NIVY (sedlo) 540 m.9. Janišov - taneční kolo V Janišově nad točnou autobusu je výletiště s lavičkami a tanečním kolem. Zde probíhají některé akce např. Kácení máje.10. Arboretum Semetín Kousek za mostem přes Bečvu se na pravé straně cesty nachází vchod do arboreta. Nedaleko je také zastávka autobusu. Arboretum je otevřeno od 1. května od 8 - 18 h. Vstupné pro dospělé je 10 Kč, pro děti 5 Kč. Protože zde není pokladna, dává se vstupné do kasičky u brány. Arboretum bylo vybudováno na ploše 7 ha a obsahuje asi 1 000 cizokraj- ných dřevin a bylin. Od Lhoty je vzdušná vzdálenost přibližně 6 km.

Vytvořte si webové stránky zdarma!